An Unbiased View of سامانه ثبت شرکتها

Wiki Article

هنگامی که قصد ثبت شرکت را دارید باید مشخص کنید که سرمایه شرکت شما چه مقدار است همچنین باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیر نقدی را نیز تعیین نمایید.

نکته: در این مرحله مدیر تصفیه شرکت و یا وکیل دادگستری می‌توانند به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و اقدامات مندرج در بند ۴ را به انجام برسانند.

پایان فعالیت یک شرکت، با انحلال و اعلام رسمی آن صورت می گیرد و چه بسا شرکتی که به پایان فعالیت حرفه ای خود رسیده ولی این پایان کار و فعالیت را در قالب انحلال به ثبت نرسانده و آن را به عموم اطلاع نداده باشد، دچار مشکلات مختلف و بعضاً بزرگی در برابر شرکا، مدیران، اداره مالیات و نیز اشخاص ثالثی که با شرکت معامله نموده اند شود که برای جلوگیری از این مسائل و مشکلات، راهکار منطقی و قانونی ثبت انحلال شرکت است.

پس از آن با کلیک بر روی گام بعدی وارد صفحه ی اساسنامه می شوید. در سایت، اساسنامه ی شرکت را نیز باید ارائه دهید. شرکت نامه ها و اساسنامه ها، فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در نهایت اگر تمایل داشتید می توانید قوانین مخصوص شرکت خودتان را نیز به آن اضافه کنید.

۱- با از بین رفتن شرکت، اموال باقی مانده، به همه شرکا تعلق می‌گیرد. در هرصورت شریکانی که اموالی غیر از پول را به صورت سهم خود هنگام تشکیل شرکت، آورده باشند، حق مطالبه عین اموال را ندارند، بلکه به نسبت میزان آورده خود در شرکت، نسبت به عین این اموال حق مالکیت خواهند داشت.

همچنین ممکن است شرکتی که در حال تصفیه است در زمان تصفیه معوقات و مطالبات خود از اشخاص ثالث را دریافت نماید و این مورد جزء درآمدهای شرکت محسوب میشود و مطابق با قانون به آن مالیات تعلق میگیرد که باز سامانه ثبت شرکتها هم همانطور که گفتیم این مالیات نیز ارتباطی با انحلال شرکت و ثبت آن ندارد و در واقع مالیات بر درآمد شرکت محسوب میشود.

از آنجائیکه انتخاب موضوع فعالیت شرکت از مسائل تخصصی است، توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص ثبتی موسسه حقوقی مشهور مشاوره نمایید.

پاسخ یک شرکت سهامی خاص که یک نفر ان غایب است و هرچه در روزنامه ام زده شده حاضر نشده و وکالتی هم از ایشان نیست ثبت شرکت برای انحلال باید چه کرد؟

الف ) ‌مدارک لازم جهت کسب اجازه‌ی پذیره‌نویسی شرکت سهامی‌عام در حال تأسیس، از مرجع ثبت شرکت‌ها:

در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید.

راهنمای ثبت شرکت

بعنوان مدیر تصفیه، مراحلی را که در خصوص تصفیه شرکت انجام داده ام بطور خیلی خلاصه بشرح ذیل بحضورتان اعلام می نمایم:

اولین کاری که باید برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهید این است که وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها شوید؛ جهت انجام این کار مرورگر خود را باز کنید و آدرس: را در آن وارد کنید.

ب-۳ : اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

Report this wiki page